Klantenservice

Heeft u vragen? Neemt u dan gerust contact op met ons. Wij zijn op doordeweekse dagen van 09:00 – 17:00 bereikbaar op +31 040 – 720 0805. Ook kunt u uw vraag per mail versturen naar info@deurenenmeer.nl.

Levering / bezorging / verzending

Bij Deuren en Meer verkopen wij producten in verschillende vormen en maten. Hierdoor kunnen de verzendmethodes verschillen van elkaar. Ook de levertijden zijn per product verschillend. Er staat bij ieder product een indicatie vermeld. Voor een gerichtere indicatie van de levertijden, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Producten die geschikt zijn voor pakket-verzending worden per post uw kant op gestuurd. Dit kan door verschillende bezorg-diensten uitgevoerd worden (Bijv. PostNL, DHL, UPC) Het kan zijn dat dit bij de buren of een afhaalpunt in uw buurt geleverd wordt, wanneer u niet thuis bent op moment van levering. Wij hebben geen track&trace-mogelijkheden. Indien het totale bedrag van de bestelling lager is dan €200,- inclusief BTW, zal voor deze verzendmethode €7,50 inclusief BTW in rekening worden gebracht.

Producten met een afmeting of gewicht te groot voor pakket-verzending, leveren wij middels een eigen transport uit. Hiervoor zal altijd in overleg een lever-moment bepaald worden. Deze afspraak bevestigen wij per mail aan u. Indien het totale bedrag van de bestelling lager is dan €750,- inclusief BTW, zal voor deze verzendmethode €55,- inclusief BTW in rekening worden gebracht. Indien er op het afgesproken moment op de afgesproken locatie niemand aanwezig is voor ontvangst. Zullen wij de goederen mee retour nemen en een nieuw moment met u inplannen. De kosten voor dit extra transport á €55,- berekenen wij door aan u.

Het is ook mogelijk om uw bestelling zelf af te komen halen bij ons magazijn. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen om een geschikt moment af te stemmen.

Bestellen en betalen

Bij Deuren en Meer kunt u middels onze site zelf uw producten uitkiezen en samenstellen.

Bij deuren kiest u bijvoorbeeld de maten, of het een stompe of een opdek deur moet worden en eventueel het gewenste glastype. Bij de producten staat een indicatie van de te verwachten levertijd. Dit kan in sommige gevallen afwijken van de huidige situatie. Indien u zekerheid wilt hebben, kunt altijd even informeren via de mail, telefoon of contactformulier. Ook kunnen sommige producten uitgesloten zijn van het retour-recht. Dit zal dan ook vermeldt worden bij het product.

Wanneer u tevreden bent met de samenstelling van het product, kunt u deze toevoegen aan het winkelmandje. Daarnaast kunt u middels dezelfde stappen meerdere producten toevoegen indien gewenst.

Wanneer u klaar bent om tot bestelling over te gaan, opent u uw winkelmandje. Hier ziet u nogmaals een overzicht van hetgeen u heeft toegevoegd. Wij adviseren u om altijd nogmaals de producten te controleren op juistheid. Wanneer alles klopt, kunt u de bestelling plaatsen door op “doorgaan naar afrekenen” te klikken.

Hierna wordt u gevraagd om een aantal gegevens in te vullen. Deze gegevens worden enkel gebruikt voor het afhandelen van de geplaatste bestelling. Rechts kunt u uw gewenste betalings-methode selecteren. Ook vragen wij u om de Algemene Voorwaarden te bekijken en deze akkoord te geven middels het aangegeven vinkje. Zodra u klaar bent om de bestelling definitief te plaatsen, drukt u op “Afrekenen” en doorloopt u de stappen.

Bij het kiezen van de betaalmethode heeft u 3 mogelijkheden. De eerste mogelijkheid is betaling via iDeal. Kiest u hiervoor, dan doorloopt u de stappen die daarna worden aangegeven. De tweede mogelijkheid betreft een directe bankoverschrijving. Kiest u hiervoor, dan zullen wij na ontvangst van uw bestelling, een factuur per mail versturen. Zodra wij de betaling binnen hebben, gaan wij over tot het definitief plaatsen van de bestelling. De derde mogelijkheid betreft betaling per pin tijdens aflevering. Kiest u hiervoor, dan gaat de bestelling direct in gang. Aflevering gaat in dit geval altijd via een eigen transport van Deurenenmeer.nl, waarbij de chauffeur een mobiel pin-apparaat mee heeft. Op die manier kunt u uw betaling gewoon per pin afronden op moment van aflevering.

Verkeerd of beschadigd product ontvangen

U heeft een verkeerd of beschadigd product ontvangen

Wij verzoeken u om bij ontvangst uw bestelling te controleren op juistheid (type en aantal) en eventuele transportschade. Wij adviseren u met klem te controleren op beschadigingen alvorens u de vrachtbrief ondertekend. In geval van schade maakt u een notitie op de vrachtbrief, of weigert u de zending.  Breng ons in ieder geval zo snel mogelijk op de hoogte nadat u het gebrek heeft ontdekt, zodat wij meteen het probleem naar alle tevredenheid kunnen oplossen.

 

Retournering / herroeping

U heeft het juiste product ontvangen, maar het voldoet niet aan uw verwachting

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of email) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (klik hier voor download), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Wanneer u voor het retour sturen van deuren wederom gebruik wilt maken van onze transportservice, dan rekenen wij hiervoor € 80,-. Overigens kunt u het product ook altijd zelf terugbrengen naar ons magazijn, hiervoor rekenen wij geen extra kosten.

Ons retouradres is:
Deuren en Meer B.V.
Habraken 2152
5507 TH VELDHOVEN

Als u bij een deur verder gaat dan wat nodig is om de aard, kenmerken en werking van een deur vast te stellen kunnen wij waardevermindering in rekening brengen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100%, als blijkt dat de deur niet meer te verkopen is.

 

Garantie

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie

Wenst u een beroep te doen op garantie? Omschrijf uw klacht dan nauwkeurig en vermeld bij een klacht over een product altijd uw ordernummer en de aankoopdatum. Meld uw klacht op één van de volgende manieren:

Stuur een email naar info@deurenenmeer.nl

Bespreek uw klacht telefonisch met onze klantenservice +31 040 – 720 0805

Stuur een brief naar: Deuren en Meer B.V., Habraken 2152, 5507 TH te Veldhoven

Wij zullen binnen 14 dagen een reactie geven op uw bericht.

 

Klachtenprocedure

Wij doen ons uiterste best om u snel en goed van dienst te zijn. Maar natuurlijk kan er wel eens iets misgaan. Ook in dat geval zullen wij alles zo goed mogelijk oplossen. Conform onze algemene voorwaarden ontvangt u van ons een inhoudelijke reactie binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht.

Heeft u een klacht over onze producten of onze service? Omschrijf uw klacht dan nauwkeurig en vermeld bij een klacht over een product altijd uw ordernummer en de aankoopdatum. Meld uw klacht zo snel mogelijk op één van de volgende manieren:

Stuur een email naar info@deurenenmeer.nl

Bespreek uw klacht telefonisch met onze klantenservice +31 040 – 720 0805

Stuur een brief naar: Deuren en Meer B.V., Habraken 2152, 5507 TH te Veldhoven

Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (https://www.degeschillencommissie.nl/) Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/ consumers/odr/).